Aandacht voor laaggeletterdheid in onze mediacampagne!
De voorbereidingen voor onze conferentie Taal en Gezondheid op 22 september in Groningen zijn inmiddels in volle gang. Daarnaast zijn we achter de schermen ook al een aantal maanden druk bezig met een bijbehorende mediacampagne. Tijd om daar wat meer over te vertellen!
Samen met NDC Mediagroep maakt HANNN een serie branded content artikelen die zowel online als offline worden geplaatst. Denk aan artikelen in de kranten Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant, maar natuurlijk ook de diverse online varianten van deze media en onze eigen kanalen. Daarnaast maken we bijpassend promotiemateriaal dat we op diverse plaatsen ophangen en verspreiden.
De mediacampagne gaat met name over zorgprofessionals en laaggeletterdheid. Het is belangrijk dat zorgverleners mensen die moeite hebben met lezen en schrijven herkennen en hun communicatie, informatiemateriaal en begeleiding zo aanpassen dat het beter aansluit bij de patiënt of cliënt.
Het doel van de mediacampagne is enerzijds bewustwording bij het brede publiek. Daarnaast biedt de campagne handelingsperspectief aan (zorg)professionals, door het delen van praktijksituaties en goede voorbeelden. Drie pijlers krijgen in deze campagne aandacht: herkennen van laaggeletterdheid, bespreken hiervan met de cliënt en het doorverwijzen naar eventuele scholing.
De artikelen vertellen casussen en verhalen uit de zorg. Waargebeurde situaties die we hebben opgehaald bij zorgverleners. Tips en eigen ervaringen worden gedeeld om andere (zorg)professionals inspiratie te geven.
Onlangs was een fotoshoot om deze personen en verhalen een gezicht te geven. Enorm leuk om te zien hoe alles steeds meer vorm krijgt. Binnenkort starten we met de mediacampagne dus let vooral op de kranten en onze mediakanalen!



